1-2.08.1968 - 28. Rajd Polski - 3 eliminacja RSMP *
* Do klasyfikacji RSMP zaliczany był tylko I etap rajdu i początkowa część II etapu (do PKC 20 - Wodzisław Śląski).
Baza rajdu: Kraków
Dystans: część rajdu stanowiąca eliminację
RSMP miała 1464 km, w tym 167 km prób sportowych (7 odcinków
specjalnych, 1 próba szybkości płaskiej, 1 próba szybkości
górskiej).
Próby sportowe:
- I etap (1.08): SP 1: Kraków - lotnisko Czyżyny (17 km), OS 1:
Jaszczurówka - Wierch Poroniec (13 km), OS 2: Zabłudza -
Limanowa (14 km), OS 3: Młynne-Żegocina (7 km)
- I etap (2.08): OS 4: Wola Justowska - Bielany (7 km), OS 5:
Gródek nad Dunajcem - Dąbrowa (11 km), OS 6: Baligród -
Ustrzyki Górne (46,5 km), OS 7: Baligród - Ustrzyki Górne (46,5
km), SH: Rzeszów, SG 1: Równica dół - Równica (5 km)
Nawierzchnia: asfalt + szuter
Pogoda: I etap - słonecznie, II etap - deszcz i
burza
--------------------------
OS - odcinek specjalny
SG - próba szybkosci górskiej
SH - próba hamowania
SP - próba szybkości płaskiej
Klasyfikacja generalna: | |||||||
1. | Sobiesław Zasada Jerzy Dobrzański |
Automobilklub Krakowski | Porsche 911 S | 1. kl. 6 | |||
2. | Antoni Weiner Jan Karel |
Automobilklub Śląski | BMW 1600 Ti | 1. kl. 5 | |||
3. | Krzysztof Komornicki Zygmunt Wiśniowski |
|
Renault 8 Gordini | 1. kl. 4 | |||
4. | Longin Bielak Władysław Domański |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 2. kl. 4 | |||
5. | Henryk Ruciński Czesław Murawski |
Automobilklub Warszawski Automobilklub Krakowski |
BMW 1600 Ti | 2. kl. 5 | |||
6. | Ryszard Nowicki Elżbieta Wojtowicz |
Automobilklub Krakowski Automobilklub Warszawski |
NSU 1000 TT | 3. kl. 4 | |||
7. | Ryszard Żyszkowski Tadeusz Kurmanowicz |
Automobilklub Warszawski | Fiat 850 | 1. kl. 1-2 | |||
8. | Henryk Mandera Rudolf Orliński |
Automobilklub Śląski | Wartburg 312 | 1. kl. 3 | |||
9. | Włodzimierz Groblewski Jacek Żukowski |
Automobilklub Morski | NSU Prinz 1000 S | 2. kl. 3 | |||
10. | Andrzej Wojciechowski Jan Wojczaczek |
Automobilklub Dolnośląski | NSU Prinz 1000 S | 3. kl. 3 | |||
11. | Jerzy Borowicz Wojciech Pepłowski |
Automobilklub Dolnośląski | Steyr Puch 650 TR | 2. kl. 1-2 | |||
12. | Ryszard Kopczyk Wojciech Siwecki |
Automobilklub Wielkopolski | Alfa Romeo Giulia Ti | 3. kl. 5 | |||
13. | Alfred Ślizeń Ryszard Piechota |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 3. kl. 1-2 | |||
14. | Kazimierz Jaromin Edmund Oprocha |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 4. kl. 1-2 | |||
15. | Ryszard Grychtoł Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | NSU Prinz 1000 S | 4. kl. 3 | |||
16. |
Wiesław Galiński Mirosław Tomaszewski |
BMW 1600 | 4. kl. 5 | ||||
Odpadli: | |||||||
SP 2 |
Włodzimierz Markowski Marek Varisella |
Porsche 912 | kl. 5 | (skrzynia |
|||
Adam Smorawiński Andrzej Zembrzuski |
Automobilklub Wielkopolski | BMW 1600 Ti | kl. 5 | ||||
Zbigniew Gawryłkiewicz Mirosław Wojtaszek |
Automobilklub Krakowski | Fiat 124 | kl. 4 | ||||
Andrzej Jaroszewicz Witold Konopnicki |
Fiat 124 | kl. 4 | |||||
Marek Barański Wiesław Mrówczyński |
Renault - Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | kl. 4 | ||||
Jan Soczek Zbigniew Kołaczkowski |
Automobilklub Krakowski | Renault 10 | kl. 4 | ||||
Maciej Jasiński Joanna Jasińska |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | kl. 4 | ||||
Marek Wachowski Eugeniusz Pach |
MG 1300 | kl. 4 | |||||
Henryk Krakowczyk Marek Borowicz |
Wartburg 312 | kl. 3 | (oś) | ||||
Jan Chudziak Hieronim Kochański |
Saab | kl. 1-2 | (wypadek) |
||||
Jerzy Bachtin Andrzej Gieysztor |
Automobilklub Warmińsko-Mazurski Automobilklub Warszawski |
Trabant 601 | kl. 1-2 | ||||
Janusz Bronikowski Andrzej Kopestyński |
Automobilklub Warszawski | Fiat 850 | kl. 1-2 | ||||
Jerzy Ujczak Stanisław Wyka |
Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | kl. 1-2 | ||||
Andrzej Hała Jan Ożóg |
Syrena 104 | kl. 1-2 | |||||
Karol Neuberg Janusz Matuszek |
Syrena 104 | kl. 1-2 | |||||
Wystartowało 31 załóg, sklasyfikowano 16. |